Minecraft and a world of possibility

MINECRAFT AND A WORLD OF POSSIBILITY

Using technology as a learning resource is almost a need nowadays.

In a period of history when everyone has some kind of online connexion, our students need to know about how to use it and have fun at the same time.

That’s why CECAM – with International School – have been using Minecraft!!

Our students can learn lots of vocabulary, build the stuff requested and have fun!! Everything in English!!

As we know, Minecraft turned 10 just some days ago, but it’s still one the best tool to help in this wonderful experience of joining friends, game, fun and learning!!

It’s for sure a world of possibilities!!!

Translation:

Minecraft e um mundo de possibilidades.

Usar a tecnologia como recurso de aprendizagem é quase uma necessidade nos dias de hoje.

Num período da história em que todos tem algum tipo de  conexão online, nossos alunos precisam saber como usar e se divertir ao mesmo tempo.

É por isso que o CECAM – juntamente com a International School – tem usado o Minecraft!

Nossos alunos podem aprender muito vocabulário, construir de acordo com o que é solicitado e porque não se divertir ao mesmo tempo!!

Tudo em Inglês!!

Como sabemos, o Minecraft acabou de completar 10 anos alguns dias atrás, mas ainda é a melhor ferramenta para auxiliar nesta maravilhosa experiência de reunir amigos, game, diversão e aprendizagem!!
Com certeza um mundo de possibilidades!